donderdag 22 september 2011

Polshoogte

Het moest er toch weer eens van komen. Voor het Nederland van Wilders ben ik gevlucht uit het land. En zijn invloed op de politiek is eigenlijk nog veel groter gebleken dan ik vooraf vermoedde dat hij zou zijn. Officieel is er sprake van een geloogconstructie maar in de praktijk komt het erop neer dat Wilders mee regeert.
In het afgelopen jaar leek het erop alsof niemand van de belangrijke spelers zijn of haar nek uit durfde te steken en het kabinet echt wenste aan te spreken op haar maatregelen en haar zwijgen.
Ik moest naar Nederland voor enkele afspraken en uiteraard wilde ik mijn oren en ogen goed de kost geven om de stemming te peilen en zien of mijn vrijwillige verbanning naar Turkije terecht was.
Het thema van de islamisering was ook het afgelopen jaar weer het belangrijkste item voor PVV en aanhangers en ik wilde zien of daar in het dagelijks leven sprake van is.

Aangekomen op Schiphol heb ik eerst eens rondgekeken of er gevaarlijk terroristisch uitziende individuen rondliepen. Maar op een internationale luchthaven is de pluimage zo divers dat daar maar moeilijk achter te komen was. Zou die donkere jongen met zijn schoonmaak wagentje misschien iets in zijn .... Er gebeurde niets.
Verder stond er op verschillende plaatsen tijdelijk onbewaakte bagage, ondanks de waarschuwingen via de geluidsinstallatie in vier talen om dat niet te doen waar niemand aandacht aan besteedde behalve de eigenaars na enige tijd. Bij een eettentje "vergeet" een klant een plastic duty free tas en de medewerker pakt het op en loopt de klant achterna. Niks aan de hand.
Vanaf Schiphol moest ik de trein hebben naar Groningen. Onderweg op alle tussenstations en in de trein zou ik eens tellen hoeveel boerka's hoofddoeken en lange baarden ik zou zien. Nou dat was niet mis. Wel 5 jonge meisjes met een hoofddoek en wel 1 jonge man die wat mij betreft voor fundamenteel moslim door kon gaan. Maar ik zag duizenden mensen die geen hoofddoek en geen moslimbaard hadden.
In de trein zaten op een bank schuin tegenover me twee gehoofddoekte meisjes. Ze spraken Nederlands en Turks door elkaar. Ze hadden het over schoolaangelegenheden, feestjes en kleren kopen. De conducteur kwam langs. "Goedemiddag dames uw plaatsbewijzen graag?" vroeg hij. En in plaats van een mes of ander wapen gaven ze gewoon hun kaartje. "Alstublieft meneer".
Nee zo was er niet veel te merken van een veranderende geïslamificeerde samenleving. Die was in mijn ogen nog hetzelfde als een jaar daarvoor.
Zouden dan toch de meeste mensen wel doorhebben dat al dat gebral een soort bangmakerij is van iemand die zelf zo geobsedeerd is door, in zijn ogen, het geweld van de islam dat hij niet eens meer normaal kan praten?
Ik dacht nog eens terug aan enkele van de uitspraken van Wilders e.c.
Er trekt een vloedgolf van moslims over ons land.
Er is sprake van een tsunami van islamieten over Europa.
Zou hij het echt zo bedoelen dacht ik. Dan is er eigenlijk niets aan de hand. Dan meent hij het niet zo kwaad. Van een vloedgolf is binnen de kortste keren niets meer te zien en het water van de tsunami stroomt vanzelf weer terug.
Hè, hè! Wat een opluchting!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten